czwartek, 20 lutego 2014

Dosładzamy się.


Tak, tak tak! To jest tarta dla tych którzy lubią naprawdę słodkie desery. W stylu ciasta ciągutkowego Anny Olson. Alko wieżyczki zrobionej z bez. Ja mam ostatnio tak na zmianę. Raz przyjdzie ochota na coś mało rozpustnego - jak drożdżowe bez dodatków. Innym razem ciągnie mnie do takiej słodkiej bomby. Gruba warstwa masy krówkowej i jestem w niebie.
Wiem, że obiecałam crumble, ale wtedy światło było złe, zdjęcia nie wyszły i wszystko poszło nie tak! Więc zrobię je znowu wkrótce i podzielę się przepisem :)


Tej tarty nie można zepsuć. Spodu się nie piecze, a resztę składników tak naprawdę kupujemy w sklepie. Najlepiej dobrze schłodzić ją przed podaniem. O wiele łatwiej się kroi.



TARTA BANANOWO-KARMELOWA

SPÓD:
OPAKOWANIE ULUBIONYCH CIASTEK ZBOŻOWYCH (U MNIE 210 G)
1/4 KOSTKI MASŁA (OK 60 G)

2 BANANY
MASA KRÓWKOWA - 400 G
PÓŁ GORZKIEJ CZEKOLADY
PARĘ ŁYŻEK MLEKA

SPÓD: CIASTKA BARDZO DROBNO KRUSZYMY - MOŻNA W MALAKSERZE, MOŻNA RĘCZNIE. ZALEWAMY ROSTOPIONYM MASŁEM I ŁĄCZYMY ŁYŻKĄ. KWADRATOWĄ BLASZKĘ WYKŁADAMY PODWÓJNĄ WARSTWĄ FOLII, A NASTĘPNIE  MASĄ - DOBRZE UGNIATAJĄC ŁYŻKĄ, FORMUJĄC TROCHĘ WYŻSZE BOKI. SCHŁADZAMY W LODÓWCE OK GODZINĘ.

DO GARNKA WLEWAMY 4 ŁYŻKI MLEKA, DODAJEMY MASĘ KRÓWKOWĄ. CIĄGLE MIESZAJĄC PODGRZEWAMY DO POWSTANIA JEDNOLITEJ MASY. STUDZIMY.

NA SCHŁODZONY SPÓD UKŁADAMY POKROJONE W PLASTERKI BANANY. ZALEWAMY MASĄ KRÓWKOWĄ. CIAPKUJEMY ROZTOPIONĄ GORZKĄ CZEKOLADĄ.


Oczywiście nie mogę wytrzymać i muszę opowiedzieć o ostatnim odcinku 'Galileo'. Mowa o rankingu najchętniej jedzonych przez europejczyków słodyczy. Jestem nim trochę zaskoczona, bo paru pozycji zdecydowanie nie uwzględniono :)
 I tak:

7. Pierniki;
6. Cukierki karmelowe - krówki;
5. Delicje (naprawdę?!);
4. Gumisie;
3. Herbatniki;
2. Lodyyyyyy;
1. CZEKOLADA - przeciętny europejczyk w ciągu roku zjada jej ok 8kg - czyli 80 tabliczek ;)






2 komentarze:

  1. zjadłabym coś tak słodkiego, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamo! bomba słodkościowo kaloryczna! ale kawałek bym zjadła tu i teraz bo wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń