środa, 28 maja 2014

Pani truskawka i wagowe rozterki.


Gdyby to był pamiętnik, to napisałabym, że popełniłam dzisiaj przeokrutny błąd. Stanęłam na niepozornie wyglądającym przedmiocie. Zupełnie nie planowałam tego czynu! O ja głupia, co sobie myślałam. 
Przynajmniej rozwiązałam zagadkę. Teraz już wiem dlaczego wyglądałam co najmniej dziwnie we wszystkich 5 sukienkach, które przymierzyłam dzisiaj rano.
Na szczęście pamiętnika nie piszę. A na pocieszenie przyszło pyszne truskawkowe ciasto mojej cioci.


To jeden z tych wypieków, które kojarzą mi się z dzieciństwem. Mam taki zeszyt z przepisami, chyba od podstawówki. Zajrzałam do niego w południe i wyszło ciasto. 
Okładka była już nieco zdarta, więc od razu ją zmieniłam (oklejając ślicznym, złotym papierem, zupełnie jak w szkole).


W zasadzie możecie użyć jakichkolwiek owoców sezonowych. My często robimy je z jagodami. A ten śliczny talerzyk 'ukradłam' babci. Ma prawie całą zastawę! Plan jest taki, że teraz, za każdym razem jak do niej pojadę, zabiorę ze sobą coś małego. Mam fusia na punkcie takich skorupek. Wolę nawet znaleźć/dostać pojedynczy, ładny talerzyk, który ma w sobie to coś, niż kupić nowy w sklepie :)


Ostatnio mamy też remont w domu i przyznam Wam szczerze, że mam serdecznie dość sprzątania. Najbardziej więc cieszę się, kiedy mam chwilę spokoju i znajdę jakąś zapomnianą, jeszcze nieprzeczytaną gazetę :) 


Teraz już nareszcie przepis:

Ciasto z truskawkami

kruche: 
2 szklanki mąki
3 łyżki cukru
150 g masła
łyżka śmietany
płaska łyżeczka proszku do pieczenia

zalewa:
250 ml śmietany 30%
2 jajka
3/4 szklanki cukru
2 łyżki mąki

+ sezonowe owoce

Zagnieść składniki kruchego ciasta. Cienko rozwałkować i ułożyć w blasze pokrytej papierem do pieczenia. Składniki zalewy połączyć - można użyć widelca, miksera lub tego, co akurat macie pod ręką. Ułożyć owoce na kruchym cieście i zalać śmietanową masą. Piec ok 40 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz